شش گام تا افزایش اراده

کاهش چربی های اضافی و داشتن یک بدن عضلانی به صورت اجتناب ناپذیر در ارتباط تنگاتنگ با اراده

کاهش چربی های اضافی و داشتن یک بدن عضلانی به صورت اجتناب ناپذیر در ارتباط تنگاتنگ با اراده است . یاد بگیرید اراده تان را افزایش دهید و به این شکل کیلوگرم های اضافی چربی را دور بریزید . اراده به شما کمک می کند تا تصمیم های خوبی بگیرید و انتخاب های ضعیف را دور بریزید . اراده به شما کمک می کند تا با ضعف هایتان بجنگید . عاقلانه غذا بخورید و با انگیزه بمانید . اما آن یک مسیر مناسب است . آن را به دست بیاورید و حفظ کنید .برای رسیدن به یک اراده مطلوب تنها کافی است تا شش گام بردارید .

گام اول ـ اراده تان را تغذیه کنید

در اینجا یک مسئله فوق العاده وجود دارد ، اراده نیاز به قند دارد . درست شبیه عضلات تان ، مغزتان نیز به گلوکز نیاز دارد تا در یک سطح بهینه به کار خود بپردازید .

در یک مطالعه تحقیقاتی نشان داده شده افرادی که دارای سطح گلوکز پایداری هستند مقاومت بیشتری از خود در مقایسه با افرادی نشان می دهند که دچار نوسان های سطح گلوکز هستند . سطح قند خون تان را افزایش دهید تا سوخت لازم برای اراده تان مهیا کنید . سعی کنید گلوکز مورد نیازتان را به صورت مستقیم از قند تامین نکنید . بلکه آن را از طریق میوه ها ، سبزیجات ، غلات و محصولات لبنی به دست آورید . شما می توانید حتی گلوکز را به واسطه پمپ کردن پروتئین به دست آورید . بدن تان به جهت تامین گلوکز از طریق پروتئین به زمان بیشتری نیاز دارد . اما به طور حتم منافع آن نیز در مدت زمان بلندتری بدنتان را بهره مند می سازد . مسئله مهم این جاست که بدنسازان معمولا خود را با رژیم های کم کالری سازگار کرده اند اما توجه داشته باشید که اگر به خودتان گرسنگی دهید گلوکز کمتری به دست می آورید و در نتیجه بدون گلوکز کافی مغز سوخت کافی ندارد تا در برابر غذاهای بی ارزش مقاومت کند . بنابراین اگر احساس می کنید به اندازه کافی انرژی ندارید مصرف تنقلات مفید مانند دانه ها و مغزها را دست ندهید .

گام دوم ـ عاقلانه جشن بگیرید

مصرف کالری : آن  یک پاداش مناسب برای کاری است که به خوبی انجام داده اید. در حقیقت آن یک حس مناسب برای وقتی است که می توانید برای اهداف تان در زمینه کاهش وزن بجنگید . هر چقدر سخت تر کار و تمرین کنید بیشتر به این موضوع فکر می کنید . اما توجه داشته باشید که انجام یک جلسه تمرینی خوب به این معنا نیست که به مصرف هر چیزی بپردازید که دوست دارید .

راه حل : با تکیه بر اراده تان سعی نکنید به انکار نیازهایتان بپردازید . در عوض از آن استفاده کنید تا این اطمینان را کسب کنید که این یک پاداش مناسب برای تلاش هایتان است .

گام سوم ـ در مقام دفاع بازی کنید

 حتی یک اراده خوب تغذیه شده نیز نمی تواند در برابر همه وسوسه ها مقاومت کند . در یک مطالعه تحقیقاتی واکنش های افراد در برابر موارد اغوا کننده در سراسر روز سنجیده شد . در این آزمایش مشخص شد افرادی که بهترین کنترل را بر خود دارند افرادی هستند که از ارده شان کمتر استفاده کنند . در عوض دور کردن یک وسوسه بعد از دیگری آنها به تنظیم سبک زندگی خود به نحوی می پردازند که وسوسه ها را در آن سبک به حداقل برسانند .  به عبارتی آنها در مقام دفاع بازی می کنند برای مثال نگاهی به درون یخچال های بعضی افراد بیندازید ، آنها پر از موارد وسوسه کننده هستند اما این افراد می دانند چگونه قفسه های یخچال خود را پر کنند و در آن صورت با خیال راحت در منزل استراحت می کنند .  

گام چهارم ـ هوشیار باشید

 آیا می خواهید تصمیم های هوشمندانه بگیرید ؟ زودتر به رختخواب بروید. وقتی گیج خواب هستید از ارده کمتری نیز برخوردارید . چند شب به مصرف میزان ۲۴۸ کالری بیشتر می پردازد آن هم وقتی که فرد زودتر به رختخواب می رود . حتی یک خواب کوتاه شبانه نیز منجر به افزایش رفتارهای شناختی در قشرهای مغز و ناحیه کورتکس می شود . این دو ناحیه از مغز از توانایی های شما حمایت می کنند تا به این شکل متمرکز و با هدف بمانید و به این طریق با اختلالات خلقی مبارزه کنید .

گام پنجم ـ خودتان را بترسانید

آسان است که دلیل بیاورید و خود را متقاعد کنید که مصرف یک بشقاب غذای بیشتر تفاوتی در دور کمرتان ایجاد نمی کند . سعی کنید در این زمینه دست به رویکردی متفاوت بزنید .

برای خودتان در این زمینه داستان بگویید . پژوهش ها نشان داده با زیاده روی در مصرف کالری نمی توانید بر استرس های خود غالب شوید و هر چه بیشتر در این زمینه به سرکوب اراده تان می پردازید با ارزیابی تاثیر غذاهای پر کالری و مضر می توانید درخود انقلابی در زمینه موضوعاتی هم چون غذای بد ، از شکل افتادن و غیره ایجاد کنید . سعی کنید هنگام مصرف کالری زیاد به تصویر سازی بدن خود بعد از مصرف غذای مربوطه بپردازید . این کار باعث می شود تا به وسوسه هایتان پاسخ رد بدهید .

گام ششم – به تعویق بیندازید اما انکار نکیند

وقتی نوبت به مصرف غذاهای اغوا کننده می رسد گاهی عقل از کار می افتد . بنابراین سعی کنید در آن زمان قضیه را به کلی انکار نکنید بلکه با خود بگویید بعد ها آن را خواهید خورد به این طریق وسوسه ها به شکل بهتری ممکن است عقب نشینی کنند .

یک مطالعه نشان داده افرادی که تصمیم می گیرند خوردن مثلا یک پاکت چیپس را به تعویق بیندازند به صورت بهتری قادرند در برابر وسوسه ها در مقایسه با کسانی مقاومت کنند که به کلی به خود می گویند هرگز به مصرف این ماده مضر نمی پردازند . گفتن کلمه بعدا به جای خیر دارای تاثیر متفاوت تر و بهتری است . به تعویق انداختن تمایل را در یک زمان معین ضعیف می کند .

درباره اصغر مرادی

قهرمان هشت دوره پرورش اندام ومربی بین المللی فدراسیون جهانی بدنسازی IFBB-تحصیل کرده تربیت بدنی-مدیر مجتمع ورزشی گلها-مدیر شرکت تولید دستگاههای بدنسازی بادی فول-مدیر سایت اتحادیه بدنسازی ایران-مشاور مربیگری ,مدیریت وبازاریابی باشگاههای بدنسازی

ثبت دیدگاه